Fick en Present idag :-D

Till Min
Vän

Till Lina
Från Mikaela

Alla behöver en vän.
Jag har tur som har dig!


En vän....
En vän tror på dig när ingen annan gör det.
Hon lyssnar även om hon redan hört historien hundra gånger,
och hon finns där för dig när något är på tok.
Hon säger aldrig "vad var det jag sa",
utan hjälper dig istället att plocka upp bitarna - och limma ihop dem.

En tjejkompis är någon som du inte behöver vara duktig eller sofistikerad eller ansvarsfull tillsammans med.

Du ger ifrån dig alla de rätta ljuden när jag ringer dig för att klaga över något.
Det är skönt att veta att någon alltid står på min sida.

Ditt ansikte i fönsterrutan , eller din knackning på dörren är den bästa ursäkten jag vet för att få släppa allt annat.

En vän lägger märke till när du trånar efter något....
och ger det till dig trots att du inte fyller år.

Det finns stunder i livet när vi verkligen behöver vänner.
 I beredskap.
Redo att göra vad som helst
eller åka vart som helst.
Tack för att du finns!

En vän är någon som en sommardag oväntat ringer upp dig och säger
"Släpp allt.... vi åker ut på landet och äter lunch"

Du dubblar det roliga.

Vänner är sådana som man kan göra konspiratoriska shoppingrundor med,
ut och in i affärer man inte har råd med.
Till sist har man bara just så mycket pengar kvar att man tar sig hem.

Det är en stor skillnad mellan att vara småtokig på egen hand - och att vara det tillsammans med någon annan.

Det finns stunder när jag varit tvungen att berätta för någon om min rädsla, stunder när jag har velat dela med mig av en hemlighet och stunder när jag har velat dela min glädje över något jag har presterat.
och stunder då bara min vän duger.

Du skänker mig av din tid- den mest generösa gåvan av alla.

Vi behöver alla en väns omtanke och vänlighet - och vi känner välbehag över att upptäcka att vännen behöver det samma av oss.......













Kommentarer
Postat av: Mikaela

I Love you!

2010-08-17 @ 20:20:32
URL: http://blackvelvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0