6 maj

sitter å kollar på Kitchen nightmares .. . 
å jag bara HATAR att se gamla människor gråta ..
Det är ta mej faan det värsta som finns .

tex har jag varit med om att Min morfar har gråtet ett par enstaka gånger .
Första gången va när Morfar ringde hem till oss (jag svara ) å skulle berätta att HANS häst
va avlivad.. eller om det va att den skulle ..
a ja i vikket fall så hörde jag att han grät i telefon (detta va flera år sen)
Sen grät han den där söndagen för snart 2 år sedan när mormor försvann i från oss
å sen självklart på hennes begravning ..

Jag förstår lixom inte, varför det känns så lustigt, otäckt, ledsamt när gamla är lessna ..
Kanske är det för att det är nåt som man inte riktigt är van vid ?! ..
jag menar att yngre människor, som såna i min ålder, dom gråter ju faan varannan timme ..
haha ..det är ju mer normalt ..
naee men ni förstår vad jag menar ..

Jag har sett min pappa gråta, och min mamma.
men på nåt sätt känns det som att det är nåt som verkligen inte stämmer .
men dom är ju människor dom oxå. Med känslor å allt vad det innebär ..

Men när jag ser en äldre person gråta å va lessen, så känns det som att nån sticker en kniv i hjärtat på mej !!
det gör mig ont att se ....


är det nån mer än jag som känner ett "obehag"?.. eller så kanske man inte ska säga .. ett obehag låter ju lustigt..
men att det känns lustigt i hjärtat ..
... jag känner nog mest att det är jobbigt att se en GAMMAL MAN som är ledsen, än hur det är med en gammal dam...

hum.. det är nog nåt fel på mej ...
hihi ..

a ja .. ville bara ventilera lite ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0